Saturday 28 November 2015

Isle of Man Adventure

 
 
 
 
 
Isle of Man flag
  
In 1978 my parents took me to the Isle of Man.  My sister lived on the island, so we stayed at her house. My parents stayed for a week, but I stayed for two weeks.   At that time I was fifteen years old, so it was kind of an adventure.
 
I liked different kinds of transport, so I looked for some interesting and unusual things to ride. On the Isle of Man there are a lot of special kinds of transport.  I rode a horse drawn tram and a very old electric tram. They were really fun. After I road a  mountain railway to the top of the islands highest mountain. On a good day from the top of the mountain you can see England, Scotland, Wales and Ireland, but on this day the weather was not so good, but it was still fun. I also rode a small steam train.
 
There are many wonderful things to see on the Isle of Man, for example the worlds Largest water wheel. I really like ships so my journey home was wonderful.  For four hours I rode the ferry from the Isle of Man to Liverpool. This trip was a wonderful adventure.
 
  1. Would you like to visit the Isle of Man?  Why or why not?
  2. Which kind of transport on the island is most interesting for you?
  3. Watch the videos below and think of some questions to ask in class.
  4. Check the Internet and find out something about the Isle of Man.
  5. Prepare to tell the class about an adventure you had at a young age.
 


1978年両親は私を連れてマン島へ行きました。お姉さんはマン島に住んでいたので,彼女の家に泊まりました。両親は1週間マン島にいましたが,僕は2週間いました。その時私は15歳だったので,冒険のような時間でした。僕は乗り物が大好きだったので,面白くて珍しい乗り物を探しました。マン島には特別な乗り物が多いです。1人でたくさん素晴らしい乗り物に乗りました。路面電車のような乗り物もありましたが、僕は馬が引っ張っている乗り物に乗りました。本当に古い路面電車にも乗りました。本当に楽しかったです。そして登山電車に乗って,島の頂上に行きました。天気が良かったら,その山からイングランド,スコットランド,ウェールズそしてアイルランドを見る事が出来ます。その日の天気はちょっと悪かったけど楽しかったです。小さな蒸気機関車にも楽しく乗りました。マン島ではたくさん素晴らしい物を見る事が出来ます。例えば世界で一番大きな水車があります。僕は船が大好きなので,帰る時乗った船は素晴らしかった。1人で4時間フェリーでマン島からLiverpoolまで行きました。その旅は凄く素晴らしい冒険でした。


私の生徒さんのためにそのブログを作りました。いろいろな場所でグループディスカッションの英語のレッスンを教えています。もし京都で新しいグループを作りたかったら、連絡してください。
John Rowan


Map of the Isle of Man

No comments:

Post a Comment