Saturday 2 April 2016

Short stories


In this weeks lesson we are going to talk about two videos made by the same man.  The first is called seconds.

  • Did you enjoy this video? Why or why not?
  • What was this video’s message?
  • How did the video make you feel?
  • How many times did you watch it?
The second video is called Where were you in 92?



  • Did you enjoy this video? Why or why not?
  • What was this video’s message? 
  • How did the video make you feel?
  • How many times did you watch it? 

  • In last weeks lesson I asked everyone to tell some stories about photographs. This week please write a short fictional story. If you would like to use a picture to help, that is fine. If you would like to write a poem instead, that is fine too. I have used last weeks fake maiko picture to write the Japanese story below.



    舞子の物語

    若い時、舞さんは京都の舞子でしたが、アメリカに逃げました。舞子の人生は楽しかったですが、凄く厳しかった。毎日踊りとか三味線をよう練習しました。ほんまに上手になりました。彼女は大人気な舞子でしたが、自由の人生が欲しかった。他の国の空気をすいたかったです。だから、15
    年前にアメリカに行きました。アメリカでは楽しくて自由な人生を送っていますが、最近京都の事をよう考えています。舞の感情は複雑、帰りたくないけど、行きたい感じでした。だから、春休みに京都に行きました。故郷やけど、彼女は「私は外国人のような人になった」と思いました。日曜日の朝、花見小路でゆっくり散歩しながら、舞子の時の事を考えました。それはほんまの事?夢?を考えました。建仁寺に入って、桜の下で懐かしい事を見ました。舞子かな!?でも何か変、偽物!観光客は舞子になっていました。たくさん観光客がいましたが、舞だけその事をよう知っているので、彼女はほんまの京都の。。。。

     私の生徒さんのためにそのブログを作りました。いろいろな場所でグループディスカッションの英語のレッスンを教えています。もし京都で新しいグループを作りたかったら、連絡してください。John Rowan

    No comments:

    Post a Comment